Klíčový okamžik každého prodeje nemovitosti

12.03.2018

Uvažujete o prodeji vaší nemovitosti? Víte, co je klíčovým bodem při jejím prodeji?

Je to správně nastavení její tržní ceny. Ušetří vám spoustu času a peněz.

Když cenu stanovíte příliš vysoko, odradíte od vaší nemovitosti zájemce a ti se budou
zajímat o jiné nemovitosti a ne o tu vaši. Největší zájem o nemovitost je vždy
na začátku prodeje - první 2-3 týdny. Pokud je cena stanovena příliš vysoko,
žádní zájemci vás nebudou kontaktovat a z vaší nemovitosti se časem stane
realitní ležák a to díky nevhodně stanovené ceně.

Když cenu stanovíte příliš nízko, bude se vám hlásit hodně zájemců a vy prodáte rychle, ale pod tržní cenou a přijdete o část zisku z prodeje.

Stanovit správnou tržní cenu, aby se nemovitost prodala za maximálně možnou cenu a v co nejkratší době, je poměrně náročné. Do určení ceny nemovitosti vstupuje mnoho faktorů, které je potřeba brát v úvahu. Jedná se o lokalitu nemovitosti, poptávku po daného typu nemovitosti v konkrétní lokalitě, dispozice nemovitosti, vlastnictví, technický stav,...



Pro své klienty vypracovávám podrobnou cenovou tržní analýzu. Díky ní dokážeme stanovit reálné cenové rozmezí, za které lze nemovitost prodat. Na základě této analýzy společně nastavíme celkovou strategii prodeje.

Při stanovení tržní ceny:       

  • Čerpám z cenových map, které vycházejí z cen nemovitostí kupních smluv prodaných nemovitostí, které jsou uloženy na katastru nemovitostí. Jsou to ceny, za které se nemovitosti opravdu prodaly.  
  • Čerpám ze zkušenosti s místním realitním trhem, z již realizovaných realitních obchodů. Z tohoto důvodu se specializuji na konkrétní oblast. Moji specializací jsou nemovitosti v Hradci Králové a Trutnově.

  • Čerpám z realitních serverů - ty se ale musí brát s velkou rezervou, protože obsahují nabídkové ceny, které mohou být v průměru o 10 - 15% vyšší než ceny, za které se nemovitosti opravdu prodají.       
  • Čerpám z poptávky po nemovitostech v dané lokalitě.

Můžete mít nemovitost v nejvyhledávanější lokalitě, můžete nemovitost na prodej perfektně připravit a nafotit, ale se špatnou cenou je Vám bude všechno Vaše snažení k ničemu a z atraktivní nemovitosti se časem stane neprodejní realitní ležák.